top of page
iStock-1307069993.jpg

What's important now, Norway?

  • Forfatterens bilde: Hedvig Rognerud
    Hedvig Rognerud
  • 5. mai 2014
  • 1 min lesing

De store nyhetssakene i media de siste dagene, kombinert med med et inspirerende fredagsforedrag med Lars Kolsrud og påfølgende workshop der  70 personer  fokuserte på omdømmebygging og verdivalg, har fått meg til å tenke på varemerket Norge. Alle varemerker støttes opp av noen grunnleggende verdier, og i mitt virkelighetsbilde er det to verdier Norge er spesielt kjent for. Det ene er integritet i forhold til de store politiske konflikter i verden  og det andre er sunne og gode rollemodeller innen idrett . To helt ulike saker har de siste ukene filleristet og gjort skade på varemerket Norges omdømme, et omdømme det har tatt år og hard innsats fra en stor gruppe mennesker å bygge opp. I likhet med de fleste organisasjoner og virksomheter kan omdømmet ødelegges av ledelsen selv, en ledelse som ikke ser de langsiktige konsekvensene av egne valg, jamfør debatten rundt Dalai Lamas Norgesbesøk, eller av enkeltpersoner og rollemodeller som ikke følger spillreglene, og påfører skade både på seg selv og andre  i kraft av egen uvettige (og denne gangen straffbare) atferd. What's important now, Norway? Skal vi gjøre en innsats sammen for å løfte og forsterke innholdet i de verdiene og de spillereglene  jeg trodde sto støtt i landet vårt, eller er det verdiene som skal justeres? Hva står vi for, sånn egentlig? Og hvis vi vet svaret på dette, hva er god ledelse når skaden først har skjedd?  

Comments


Øycoachen AS

Vikhagan 10

2350 Nes på Hedmarken

hedvig@oycoachen.no

+47 90 36 30 96

Veien er kort fra Helgøya
til Oslo, til resten av
Innlandet, og skal vi lenger, 
er Gardermoen bare en
drøy time unna.

  • LinkedIn
  • Facebook

Design: Avranden / 1618

bottom of page